arxiu històric

Notícies

Denúncia davant el Consell de Drets humans de Nacions Unides sobre la impunitat dels crims contra la humanitat a Espanya

S'ha organitzat un acte a Ginebra per denunciar la persistència de les polítiques d'impunitat mantingudes per l'Estat espanyol sobre els crims contra la humanitat durant la Guerra Civil i els 40 anys de dictadura franquista.

Jornada de portes obertes: Dia Internacional dels Arxius

Demostracions guiades sobre els instruments de consulta de l'Arxiu Històric de CCOO de Catalunya, el dia 8 de juny , amb motiu del Dia Internacional dels Arxius.

Exposició: 'El Manifest comunista. Un fantasma recorre Europa'

En la commemoració del bicentenari del naixement de Karl Marx, l'exposició "El Manifest comunista. Un fantasma recorre Europa" de J.F. Mota s'inaugura al CRAI Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història de la UB, el 22 de maig i romandrà oberta al públic fins al 17 de juny.

Seminari “Gregorio López Raimundo i el PSUC”

El Seminari Permanent d'Història del PSUC amb la col·laboració del MUHBA organitza un seminari sota el títol “Gregorio López Raimundo i el PSUC” que tindrà lloc al MUHBA, (plaça del Rei, s/n.), Sala de Martí l'Humà, el dilluns 11 de juny de 2018, a les 16.30 h. Entrada gratuïta. Es recomana reserva prèvia.

Presentació del llibre El oficio de resistir. Miradas de la izquierda en Andalucía durante los años sesenta

Aquest assaig descriu i analitza les activitats intel·lectuals, sindicals i universitàries que es van desenvolupar a la dècada dels seixanta a Andalusia, així com el paper que la immigració andalusa i d'altres regions va tenir en la lluita política i sindical de Catalunya

'El Jove Karl Marx': cinema i debat

En el bicentenari del naixement de Karl Marx i en el marc del Maig de la cultura i el treball, el proper dissabte 5 de maig, a les 10.30,es dedicarà al Born (Sala Moragues, pl. Comercial, 12 de Barcelona) una sessió matinal a recordar l'efemèride amb la pel·lícula 'El Jove Karl Marx', en que el director haitià Raoul Peck recrea la seva joventut.

Exposició: El Manifest comunista. Un fantasma recorre Europa

En el marc del Maig de la Cultura i el Treball 2018, el dijous, 3 de maig, a les 18 hores, tindrà lloc la inauguració de l'exposició El Manifest comunista. Un fantasma recorre Europa, que romandrà oberta al públic fins al 15 de maig

Presentació del llibre 'Vides truncades. Repressió, víctimes i impunitat a Catalunya (1964-1980)', de David Ballester Muñoz

L'acte tindrà lloc el proper 18 d'abril, a les 19 h, al Museu d'Història de Catalunya, plaça de Pau Vila 3, de Barcelona.

Presentació del llibre "Verdugos impunes. El franquismo y la violación sistémica de los derechos humanos"

Presentació del llibre Verdugos impunes. El franquismo y la violación sistémica de los derechos humanos, de José Babiano, Gutmaro Gómez, Antonio Míguez, i Javier Tébar. L'acte tindrà lloc el 13 d'abril, a les 19 h, a la Llibreria La Central del Raval, carrer Elisabets, 6, Barcelona

Les esquerres al sud d'Europa. 1968 -1982. Debat + cinefòrum

El 19 d'abril tindrà lloc una taula rodona, prenent com a punt de partida el llibre: En el laberinto. Las izquierdas del sur de Europa (1968-1982). El programa tancarà amb la projecció del documental "Spagna '68", d'Helena Lumbreras. L'acte es celebrarà a partir de les 18 h., a l'Aula Ramon i Cajal de l'edifici històric de la Universitat de Barcelona, Gran Via de les Corts Catalanes, 585.

Homenatge a Isabel Vicente, dona treballadora i lluitadora antifranquista

L'acte tindrà lloc, el 12 d'abril a les 17.30 h.m a l'Escola Univers, en el marc de la inauguració d'un passatge en el seu honor, amb la participació de la seva amiga i companya de lluita Maria Salvo i de dones de la plataforma pel Futur Monument de la Presó de les Corts, de la que formem part la Fundació Cipriano García

Exposició: El Congrés de Cultura Catalana. El paper de la classe treballadora en la lluita per les llibertats nacionals

Del 9 al 24 d'abril, podeu veure l'exposició: El Congrés de Cultura Catalana. El paper de la classe treballadora en la lluita per les llibertats nacionals a la seu de CCOO de Cornellà de LLobregat

Presentació del llibre: Clase antes que nación.

Dimecres, 21 de març de 2018, a les 19 h., a l'Speakers' Corner. Espai l'Assemblea, a la seu de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16, soterrani, Barcelona), tindrà lloc la presentació del llibre, editat per José Luis Oyón: Clase antes que nación. Trabajadores, movimiento obrero y cuestión nacional en la Barcelona metropolitana, 1840-2017,

Dilluns 19 de març a les 18.30 h, a l'Àgora del Museu de les Aigües, ctra. de Sant Boi, 4-6, Cornellà de Llobregat. tindrà lloc la conferència - debat, organitzada per la Fundació Cipriano García - CCOO de Catalunya sota el títol: El Congrés de Cultura Catalana: el paper de la classe treballadora en la lluita per les llibertats nacionals, a càrrec d'Ignasi Riera, escriptor i periodista.

8 de març Dia Internacional de les Dones o Dia de la Dona Treballadora

Dijous 8 de març tindrà lloc un acte unitari de la diada, organitzat per la Taula de Dones de les Corts, amb un recorregut reivindicatiu feminista pel barri.

2018: Centenari del naixement de Marcelino Camacho

Enguany se celebra el centenari del naixement de Marcelino Camacho. CCOO de Catalunya va realitzar un homenatge el passat dimecres 7 de febrer de 2018.

Entrevista a Juanma Garcia

La revista “La Corbella. Revista d'estudis literaris del Camp de Tarragona” ha publicat una entrevista a Juanma Garcia, arxiver de l'Arxiu Històric de CCOO de Catalunya

Ha sortit el número 10 de 'Segle XX, revista catalana d'història'

S'ha publicat el número 10 de Segle XX, revista catalana d'història.

Presentació del llibre 'Els cristians i el moviment obrer. L'experiència catalana durant el franquisme'

Dimarts, 30 de gener de 2018, a les 18 h, a l'Speakers' Corner-Espai l'Assemblea, a la seu nacional de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16, soterrani, Barcelona), tindrà lloc la presentació del llibre Els cristians I el moviment obrer. L'experiència catalana durant el franquisme, d'Emili Ferrando.

La Fundació Cipriano García - CCOO de Catalunya convoca la 5a edició del Premi Ángel Rozas, a la recerca en ciències socials per a investigadors i investigadores novells. Aquest premi, de caràcter biennal, consisteix en la publicació i la distribució del treball guanyador. El termini d'admissió d'originals finalitza el 28 de setembre del 2018, a les 17 hores.

La Biblioteca de l'Arxiu Històric de CCOO de Catalunya, en línia

Ja es pot consultar en línia el catàleg de la Biblioteca de l'Arxiu Històric de CCOO de Catalunya.