arxiu històric

Homenatge a les Brigades Internacionals

Dissabte 26 d'octubre, a les 11 h, a la Boca Nord del Túnel de la Rovira, Barcelona, tindrà lloc un homenatge a les Brigades Internacionals en commemoració del 81è aniversari del seu comiat de Barcelona. Els actes han estat organitzats per l'Associació d'Amics de les Brigades Internacionals de Catalunya i l'Associació Catalana d'Expresos Polítics del Franquisme, amb la col·laboració del Memorial Democràtic i l'Ajuntament de Barcelona.

Aturats en moviment

El proper dissabte 19 d'octubre, a la Plaça Urquinaona de Barcelona, a les 12:00 l'Ateneu Memòria Popular (del qual forma part la Fundació Cipriano Garcia – CCOO de Catalunya), ha organitzat uns actes per reivindicar la senyalització de la Plaça Urquinaona com a lloc de memòria democràtica. Presentació i debat del llibre Parados en movimiento i acció teatral, Salir del Pozo.

Valors republicans: Valors de futur. Feminisme. Drets de ciutadania

Jornada de debat sobre els valors republicans que formen part del patrimoni de les Comissions Obreres des de la seva fundació. L'acte tindrà lloc el proper dimarts, 10 de setembre de 2019, a les 11 hores, a la Sala d'Actes de la seu de CCOO de Catalunya, Via laietana 16, Barcelona.

75è aniversari de l'alliberament de París

El dimarts, 18 de juny, a les 19 h. Palau Centelles, Baixada de Sant Miquel, 8, Barcelona, tindrà lloc un homenatge a les persones que van participar fa 75 anys en l'alliberament de París i, en especial, a Lluís Martí Bielsa,

'Segle XX', revista catalana d'història, núm. 11

S'ha publicat el número 11 de "Segle XX, revista catalana d'història" que, amb una periodicitat anual, pretén informar sobre l'estat de la recerca històrica i els principals debats historiogràfics amb una voluntat crítica i plural.

La Biblioteca de l'Arxiu Històric de CCOO de Catalunya, en línia

Ja es pot consultar en línia el catàleg de la Biblioteca de l'Arxiu Històric de CCOO de Catalunya.