arxiu històric

Notícies

Congrés internacional La hibernació de la granota, 10 anys de Lleis de la Memòria i politiques a Espanya i Catalunya (2007-2017).

Del 28 al 30 de novembre tindrà lloc el Congrés Internacional “La hibernació de la granota, 10 anys de Lleis de la Memòria i politiques a Espanya i Catalunya (2007-2017)” a la Universitat Central de Barcelona (Plaça Universitat).

Recordant Cipriano García

La Fundació Cipriano García – CCOO de Catalunya, amb el suport de l'Ajuntament de Castelldefels, ha organitzat l'acte “Recordant Cipriano García”, que tindrà lloc a Castelldefels el proper dia 20 de novembre de 2017, a les 18 hores, al temps que inaugurarà l'exposició “Cipriano García. Els valors de la dignitat obrera”.

Debat sobre "Treball esclau. Passat i present"

La Fundació Cipriano García – CCOO de Catalunya organitza un debat sobre Treball esclau. Passat i present, en el marc de la Setmana del Treball Digne que organitza la Fundació Pau i Solidaritat. L'acte tindrà lloc el proper dijous 30 d'octubre a les 18 hores a Speakers' Corner - Espai l'Assemblea, a la seu de CCOO de Catalunya (Via Laietana,16, soterrani, Barcelona).

Congrés internacional sobre la revolució russa, del 25 al 27 d'octubre del 2017, a Barcelona

Amb motiu de la commemoració del centenari de la Revolució Russa (1917-2017), del 25 al 27 d'octubre del 2017, es celebrarà a la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona, un congrés internacional sobre la revolució russa.

Acte en memòria del que ha representat la Presó Model

L'acte té per objectiu "acomiadar" la presó Model, un cop aconseguit l'alliberament de l'espai per al seu ús per la ciutadania. A l'acte hi va haver el testimoni de persones preses i de familiars.

Acció Perímetre, Presó de Dones de Les Corts. Marcació temporal de la presó desapareguda

L'acció té per objectiu marcar temporalment el perímetre de la desapareguda Presó de Dones de les Corts, -“Prisión Provincial” durant la dictadura franquista entre els anys 1939 i 1955, evidenciant els límits de l'antic emplaçament; reproduint de forma efímera una part dels vestigis territorials desapareguts.

AJORNAT: Debat sobre Treball esclau. Passat i present.

Farem un dialeg entre el treball esclavitzat en el passat i el que va representar en l'estructura econòmica i social de la ciutat de Barcelona i el que avui significa el treball d'explotació severa al món i com ens interpela. En aquest acte es presentarà la guia de l'itinerari Barcelona, llegats de l'esclavitud i l'abolicionisme. Hi intervindran: Javier Laviña, professor d'història d'Amèrica de la Universitat de Barcelona i Michela Albarello, secretària d'Internacional i Cooperació de CCOO de Catalunya.

11 de setembre: acte d'homenatge a Salvador Allende

CCOO de Catalunya participarà en l'acte d'homenatge a Salvador Allende que tindrà lloc el proper 11 de setembre, a les 10.30 h, a la plaça de Salvador Allende del barri del Carmel de Barcelona.

CCOO de Catalunya lamenta la mort de Montserrat Avilés, històrica advocada laboralista compromesa amb els drets i les llibertats dels treballadors i les treballadores

CCOO lamenta profundament la mort de l'advocada laboralista Montserrat Avilès, molt vinculada a la història del nostre sindicat i compromesa amb la defensa dels drets i les llibertats dels treballadors i les treballadores del nostre país. El despatx laboralista que compartí amb el també advocat Albert Fina esdevingué una referència en la defensa dels drets dels treballadors durant el franquisme. Els fons del despatx estan dipositats a l'Arxiu Històric de CCOO de Catalunya.

Una delegació de CCOO de Catalunya visita la presó Model

Una delegació de CCOO de Catalunya ha visitat la presó Model just un mes després del seu tancament. A la delegació, hi han participat alguns companys que van estar tancats en aquesta presó per lluitar, des de la clandestinitat, contra la dictadura de Franco i en defensa dels drets dels treballadors i treballadores.

La Lola fa 100 anys

El proper dijous 29 de juny, a les 19 h. tindrà lloc un acte homenatge a “la Lola” del Poblenou, amb motiu dels seus 100 anys, al Centre Moral i Cultural del Poblenou, c. Pujades, 176, Barcelona.

60 anys del Seat 600, 60 anys de lluita. Exposició: "SEAT 600, motor de llibertat"

Amb motiu del 60è aniversari de la fabricació del Seat 600, al vestíbul de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16) acull fins al 27 de juliol l'exposició "Seat 600, motor de llibertat".

Pel nom de tots i de totes: La Model és La Model

Manifest sobre el nom que ha de dur La Model. Associacions memorialistes rebutgen amb tota fermesa que La Model, l'espai i l'edifici memorial porti un nom diferent al que li és propi, i que la ciutadania ha fet seu. La Model és La Model.

Presentació del llibre 'No tengáis miedo de lo nuevo. Trabajo y sindicato en el capitalismo globalizado', de José Luis López Bulla i Javier Tébar Hurtado

El dimecres 14 de juny, a les 19 hores, a la sala 42 de la seu de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16, de Barcelona), tindrà lloc la presentació del llibre: 'No tengáis miedo de lo nuevo. Trabajo y sindicato en el capitalismo globalizado', de José Luis López Bulla i Javier Tébar Hurtado,

Jornada de portes obertes: 9 de juny, Dia Internacional dels Arxius

El divendres 9 de juny, de 10 a 14 h, tindrà lloc una Jornada de portes obertes a l'Arxiu de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16, soterrani,Barcelona), amb una visita guiada i gratuïta.

La Fundació Cipriano García - CCOO de Catalunya convoca la 5a edició del Premi Ángel Rozas, a la recerca en ciències socials per a investigadors i investigadores novells. Aquest premi, de caràcter biennal, consisteix en la publicació i la distribució del treball guanyador. El termini d'admissió d'originals finalitza el 28 de setembre del 2018, a les 17 hores.

40 anys de la matança d'Atocha

CCOO del Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf retran un homenatge als advocats laboralistes d'Atocha, quaranta anys després de la matança. L'acte es celebrarà el divendres 26 de maig a les 18:00 hores als locals de CCOO de Cornellà de Llobregat,

Acte central Primer de Maig

Dintre dels actes del 1r de Maig d'enguany, el dijous 27 d'abril a les 17:00h a la sala d'actes de CCOO a Cornellà, l'Aula Garcia Nieto es va presentar la projecció del documental "El Cinturón Rojo".

La lluita per la devolució del Patrimoni Sindical. L'ocupació del sindicat vertical a Mollet

Acte en commemoració de l'ocupació del sindicat vertical a Mollet, el 29 d'octubre de 1979 en la lluita per la devolució del Patrimoni Sindical, amb la participació de José Luis López Bulla, el dilluns 24 d'abril a Mollet.

40 Anys de la massacre d'Atocha. Una acció criminal, un antemptat contra la democràcia

Acte de record de la massacre d'Atocha, amb Alejandro Ruiz-Huerta, sobrevivent dels fets que ens farà un relat i el seu significat, a Sabadell, el divendres 21 d'abril a les 19 hores.

CCOO lamenta la mort d'Apolo Giménez, històric sindicalista del Vallès Occidental

Lluitador incansable contra la repressió franquista, va ser acomiadat durant mes d'un any a Condiesel, junt amb altres companys, per defensar unes condicions de treball dignes.

CCOO lamenta la mort d'Enric Pubill, president de l'Associació Catalana d'Expresos Polítics del Franquisme

Enric Pubill, lluitador antifranquista, que patí presó prop d'onze anys, era el president de l'Associació Catalana d'Expresos Polítics del Franquisme i president del Consell de Participació del Memorial Democràtic

Presentació del llibre 'Los desaparecidos de Franco', de Francisco Moreno

El proper dimecres, 29 de març del 2017, a les 19 h, tindrà lloc la presentació del llibre 'Los desaparecidos de Franco, un estudio factual y teórico en el contexto de los crímenes internacionales y las comisiones de la verdad', de Francisco Moreno, a la seu de Blanquerna, c/ Alcalá, núm. 44, de Madrid.

Seminari internacional: "Narratives de la memòria sobre la violència de l'Estat: el parlar del victimari"

El dimecres 22 de febrer de 2017, de 9,30 a 14,00 h., a la Sala - Auditori de “El Born Centre de Cultura i Memòria”, carrer Comercial, 5, Barcelona, tindrà lloc el Seminari internacional: Narratives de la memòria sobre la violència de l'Estat: el parlar del victimari,

Presentació del llibre: Can Ricart i el patrimoni industrial de Barcelona

El dimecres 1 de febrer de 2017, a les 18 h., tindrà lloc la presentació del llibre Can Ricart i el patrimoni industrial de Barcelona, de Salvador Clarós i Ferret, a l' Speakers' Corner Espai l'Assemblea, a Barcelona, la seu de CCOO de Catalunya, Via Laietana 16, soterrani.

'Segle XX, Revista Catalana d'Història'

S'ha publicat el número 9 de 'Segle XX, Revista Catalana d'Història', que, amb una periodicitat anual, pretén informar sobre l'estat de la recerca històrica i els principals debats historiogràfics amb una voluntat crítica i plural.

Actes en memòria de les víctimes de l'Holocaust

La Fundació Cipriano García i altres entitats memorialistes col.laboren en els Actes institucionals en commemoració del Dia Internacional en memòria de les víctimes de l'Holocaust

La Biblioteca de l'Arxiu Històric de CCOO de Catalunya, en línia

Ja es pot consultar en línia el catàleg de la Biblioteca de l'Arxiu Històric de CCOO de Catalunya.