Identificació   Usuari/a    Password    què és això?

arxiu històric

Notícies

Participa en els actes organitzats per commemorar els 50 anys de CCOO de Catalunya

El 20 de novembre és molt especial per a CCOO de Catalunya, ja que es compleixen 50 anys de la seva fundació. Va ser l'any 1964 quan, en un altre 20 de novembre, la parròquia barcelonina de Sant Medir va acollir uns 300 enllaços sindicals i treballadors i treballadores de diferents sectors que van celebrar una assemblea en la qual es va crear formalment la primera Comissió Obrera de Barcelona i es va aprovar una històrica plataforma reivindicativa.

Homenatge als històrics de CCOO de Catalunya l'11 de desembre

Homenatge públic a les persones que van lluitar en plena dictadura per un nou moviment obrer i per les llibertats al nostre país.

Premi Ángel Rozas

Ajornament del veredicte del Premi Ángel Rozas fins al mes de gener.

Inauguració de l'exposició “Psst!... Passa-ho!”

La Secretaria de Formació Sindical, Estudis i Cultura de CCOO de Catalunya té el plaer de convidar-vos, en el marc dels actes de l'11 de Setembre, a la presentació de l'exposició “Psst!... Passa-ho!”, que tindrà lloc el proper 8 de setembre, a les 12 h, al vestíbul de la seu nacional de CCOO de Catalunya, a la Via Laietana, 16, de Barcelona. L'exposició es podrà visitar del 8 al 23 de setembre, de dilluns a divendres, de 9 a 14 h i de 16 a 19 h.

50è aniversari de CCOO de Catalunya (1964-2014)

El projecte “CCOO, 50 anys construint presents i futurs” s'articula a través d'un conjunt d'activitats al voltant del 20 de novembre del 2014, com a data simbòlica de la seva fundació, que tindran lloc a la ciutat de Barcelona. Posteriorment, com a entitat arrelada al conjunt del territori català, es portaran a terme diverses activitats per tot Catalunya, que s'estendran fins al mes de maig del 2015, moment en el qual es farà la cloenda dels actes commemoratius, amb la celebració de la festa de l'1 de Maig.

Nova etapa de 'Segle XX', revista catalana d'història

Edició electrònica realitzada conjuntament per la Fundació Cipriano García de CCOO de Catalunya i la Universitat de Barcelona.

2014, 75è aniversari del final de la Guerra Civil

El proper dijous, 23 d'octubre, a les 19 hores, al Museu d'Història de Barcelona, a la sala de Martí l'Humà, plaça del Rei, s/n, es projectarà el documental 'La huella de los abuelos', dirigit i produït, per Xosé Abad.

El 19 de setembre acaba el termini de presentació dels treballs del Premi Ángel Rozas a la Recerca en Ciències Socials per a investigadors i investigadores novells en la seva tercera edició. Consulta'n les bases

Vídeo de la 23a Escola d'Estiu de CCOO de Catalunya

Celebrada a l'Hospitalet de Llobregat.

XXIII Escola d'Estiu de CCOO de Catalunya: “La defensa dels valors i dels drets: memòria, sindicalisme i ciutadania”

Del 8 al 9 de Juliol del 2014 tindrà lloc l'Escola d'Estiu, que portarà per títol “La defensa dels valors i dels drets: memòria, sindicalisme i ciutadania”, al Centre Cultural Bellvitge-Gornal, Pl. Cultura 1, 08907, l'Hospitalet de Llobregat.

Presentació del llibre Trabajo y ciudadanía en la Europa contemporánea. El sindicalismo y la construcción de los derechos

En el marc de la 10ª edició de la Universitat Progressista d'Estiu de Catalunya (UPEC), el passat 4 de juliol es va presentar el llibre Trabajo y ciudadanía en la Europa contemporánea. El sindicalismo y la construcción de los derechos, obra col·lectiva editada per José Babiano.

Presentació de l'exposició CCOO: "50 anys d'història de Catalunya 1964-2014", al CosmoCaixa

El dilluns 30 de juny, de 10 h a 14 h, tindrà lloc la presentació de l'exposició "CCOO: 50 anys d'història de Catalunya 1964-2014", dins dels actes de presentació del Programa d'Activitats Escolars del CosmoCaixa per al curs 2014-2015.

Curs d'història del moviment obrer

Acció Jove de CCOO de Catalunya organitza un Curs d'història del moviment obrer, el proper dijous 26 de juny de 2014.

9 de juny, Dia Internacional dels Arxius

El 9 de juny es celebrarà el Dia Internacional dels Arxius. La Fundació Cipriano Garcia i l'Arxiu Històric de CCOO de Catalunya, com a membres de la Xarxa d'Arxius de CCOO, ens adherim a aquesta commemoració .

Homenatge a Simón Rosado a Hervás

El proper 31 de maig de 2014, a les 12 del migdia, tindrà lloc un homenatge a Simón Rosado, a Hervás (Cáceres), organitzat per CCOO d'Extremadura i l'Ajuntament d'Hervás.

Ha mort Miquel Caminal

L'amic i company Miquel Caminal i Badia (Barcelona, 1952 - 23 de maig de 2014), catedràtic de Ciències Polítiques de la Universitat de Barcelona, va morir el passat 23 de maig. Volem recordar-ho i donar-li el condol a la seva família. Al llarg de la seva carrera docent, ha combinat la dedicació a diferents responsabilitats de la gestió universitària i també dels altres àmbits de la mateixa administració de la Generalitat de Catalunya.

Owen Jones entrevistat a Barcelona: la classe reload?

El passat dilluns, 19 de maig de 2014, amb motiu de la conferència de Owen Jones, “Qui té el poder, avui?” organitzada pel Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, vam participar en una roda de premsa i a més, Ricard Bellera i Javier Tébar van entrevistar al jove autor del llibre Chavs: la demonización de la clase obrera. L'autor ens explicà la creació d'un discurs polític i mediàtic britànic per tal de culpabilitzar, al llarg dels darrers trenta anys, a la classe treballadora britànica per necessitar un Estat del Benestar.

Conferència sobre les relacions laborals a Portugal

Del 21 al 23 de maig de 2014, tindrà lloc a Lisboa una sèrie de conferències sota el títol Transformação das Relações Laborais em Portugal e o «Memorando de Entendimento», amb la intervenció de Javier Tébar, director de l'Arxiu Històric de CCOO de Catalunya

Presentació del llibre de Javier Tébar i J.F. Mota 'La muerte del espía con bragas'

El proper dijous 15 de maig, Javier Tébar i J.F. Mota presentaran el seu llibre 'La muerte del espía con bragas. Falangistas, policías, militares y agentes secretos en la Barcelona de la posguerra (1939-1945)', al Catalan Observatory de la London School.

La muerte del espía con bragas, finalista del Premio Rodolfo Walsh

En el marc de la Setmana Negra de Gijón, Javier Tébar i J.F. Mota han resultat finalistes del Premio Rodolfo Walsh, a la millor obra de no-ficció de gènere negre, pel seu llibre 'La muerte del espía con bragas'.

Presentació del llibre de Leopoldo Espuny: 'Viejo tango en Carnaval'

Dimecres, 2 d'abril, a les 19 hores, tindrà lloc la presentació del llibre de Leopoldo Espuny: 'Viejo tango en Carnaval', editat per El Viejo Topo.

II Simposi Internacional i Jornades d'Història Contemporània ('El col·lapse de les dictadures: ruptures i continuïtats')

Del 8 a l'11 d'abril del 2014, tindrà lloc al campus d'Història de la Universitat de São Luís, de Maranhão (Brasil), el II SIMPOSI INTERNACIONAL i JORNADES d'HISTÒRIA CONTEMPORÀNIA: "El col·lapse de les dictadures: ruptures i continuïtats"

'El papel de los archivos en la defensa de los derechos humanos y la memoria histórica'

Jornades per revalorar el paper dels arxius en el coneixement de la veritat, la defensa de les víctimes i l'exercici de la justícia, per tancar les ferides que persisteixen en la nostra societat.

Denúncia per a la Querella Argentina 4591/10 “Contra els crims del franquisme”.

La Fundació Cipriano Garcia – CCOO de Catalunya fa una crida a totes aquelles persones que vulguin presentar una denúncia individual com a víctimes de la repressió de la dictadura franquista, es posin en contacte amb la Fundació

La Barcelona grisa, obscura i trista dels anys cinquanta

Javier Tebar, historiador i director de l'Arxiu Històric de CCOO de Catalunya participa en l'edició de BCNegra 2014 sobre novel·la negra de Barcelona, el proper 3 de febrer

Jornada: Repressió franquista. Un balanç

Jornada per aprofundir en les dificultats metodològiques per a la consulta i anàlisis de la documentació de la repressió.

Presentació de "Cuellos blancos”: de empleados a trabajadores. El movimiento sindical de banca y ahorro en Barcelona (1957-1980)

La Fundació Cipriano García presenta el número 4 de la col$leció 'Materials d'Història de l'Arxiu' de José Fernando Mota Muñoz, José Manuel Rúa Fernández i Manuel Vicente Izquierdo: “Cuellos blancos”: de empleados a trabajadores. El movimiento sindical de banca y ahorro en Barcelona (1957-1980).

La Biblioteca de l'Arxiu Històric de CCOO de Catalunya, en línia

Ja es pot consultar en línia el catàleg de la Biblioteca de l'Arxiu Històric de CCOO de Catalunya.