arxiu històric

Exposició: 'El Manifest comunista. Un fantasma recorre Europa'

En la commemoració del bicentenari del naixement de Karl Marx, l'exposició "El Manifest comunista. Un fantasma recorre Europa" de J.F. Mota s'inaugura al CRAI Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història de la UB, el 22 de maig i romandrà oberta al públic fins al 17 de juny.

Presentació del llibre El oficio de resistir. Miradas de la izquierda en Andalucía durante los años sesenta

Aquest assaig descriu i analitza les activitats intel·lectuals, sindicals i universitàries que es van desenvolupar a la dècada dels seixanta a Andalusia, així com el paper que la immigració andalusa i d'altres regions va tenir en la lluita política i sindical de Catalunya

'El Jove Karl Marx': cinema i debat

En el bicentenari del naixement de Karl Marx i en el marc del Maig de la cultura i el treball, el proper dissabte 5 de maig, a les 10.30,es dedicarà al Born (Sala Moragues, pl. Comercial, 12 de Barcelona) una sessió matinal a recordar l'efemèride amb la pel·lícula 'El Jove Karl Marx', en que el director haitià Raoul Peck recrea la seva joventut.

Exposició: El Manifest comunista. Un fantasma recorre Europa

En el marc del Maig de la Cultura i el Treball 2018, el dijous, 3 de maig, a les 18 hores, tindrà lloc la inauguració de l'exposició El Manifest comunista. Un fantasma recorre Europa, que romandrà oberta al públic fins al 15 de maig

Presentació del llibre 'Vides truncades. Repressió, víctimes i impunitat a Catalunya (1964-1980)', de David Ballester Muñoz

L'acte tindrà lloc el proper 18 d'abril, a les 19 h, al Museu d'Història de Catalunya, plaça de Pau Vila 3, de Barcelona.

Presentació del llibre "Verdugos impunes. El franquismo y la violación sistémica de los derechos humanos"

Presentació del llibre Verdugos impunes. El franquismo y la violación sistémica de los derechos humanos, de José Babiano, Gutmaro Gómez, Antonio Míguez, i Javier Tébar. L'acte tindrà lloc el 13 d'abril, a les 19 h, a la Llibreria La Central del Raval, carrer Elisabets, 6, Barcelona

Les esquerres al sud d'Europa. 1968 -1982. Debat + cinefòrum

El 19 d'abril tindrà lloc una taula rodona, prenent com a punt de partida el llibre: En el laberinto. Las izquierdas del sur de Europa (1968-1982). El programa tancarà amb la projecció del documental "Spagna '68", d'Helena Lumbreras. L'acte es celebrarà a partir de les 18 h., a l'Aula Ramon i Cajal de l'edifici històric de la Universitat de Barcelona, Gran Via de les Corts Catalanes, 585.

Homenatge a Isabel Vicente, dona treballadora i lluitadora antifranquista

L'acte tindrà lloc, el 12 d'abril a les 17.30 h.m a l'Escola Univers, en el marc de la inauguració d'un passatge en el seu honor, amb la participació de la seva amiga i companya de lluita Maria Salvo i de dones de la plataforma pel Futur Monument de la Presó de les Corts, de la que formem part la Fundació Cipriano García

Exposició: El Congrés de Cultura Catalana. El paper de la classe treballadora en la lluita per les llibertats nacionals

Del 9 al 24 d'abril, podeu veure l'exposició: El Congrés de Cultura Catalana. El paper de la classe treballadora en la lluita per les llibertats nacionals a la seu de CCOO de Cornellà de LLobregat

Presentació del llibre: Clase antes que nación.

Dimecres, 21 de març de 2018, a les 19 h., a l'Speakers' Corner. Espai l'Assemblea, a la seu de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16, soterrani, Barcelona), tindrà lloc la presentació del llibre, editat per José Luis Oyón: Clase antes que nación. Trabajadores, movimiento obrero y cuestión nacional en la Barcelona metropolitana, 1840-2017,

Dilluns 19 de març a les 18.30 h, a l'Àgora del Museu de les Aigües, ctra. de Sant Boi, 4-6, Cornellà de Llobregat. tindrà lloc la conferència - debat, organitzada per la Fundació Cipriano García - CCOO de Catalunya sota el títol: El Congrés de Cultura Catalana: el paper de la classe treballadora en la lluita per les llibertats nacionals, a càrrec d'Ignasi Riera, escriptor i periodista.

8 de març Dia Internacional de les Dones o Dia de la Dona Treballadora

Dijous 8 de març tindrà lloc un acte unitari de la diada, organitzat per la Taula de Dones de les Corts, amb un recorregut reivindicatiu feminista pel barri.

2018: Centenari del naixement de Marcelino Camacho

Enguany se celebra el centenari del naixement de Marcelino Camacho. CCOO de Catalunya va realitzar un homenatge el passat dimecres 7 de febrer de 2018.

Entrevista a Juanma Garcia

La revista “La Corbella. Revista d'estudis literaris del Camp de Tarragona” ha publicat una entrevista a Juanma Garcia, arxiver de l'Arxiu Històric de CCOO de Catalunya

Ha sortit el número 10 de 'Segle XX, revista catalana d'història'

S'ha publicat el número 10 de Segle XX, revista catalana d'història.

Presentació del llibre 'Els cristians i el moviment obrer. L'experiència catalana durant el franquisme'

Dimarts, 30 de gener de 2018, a les 18 h, a l'Speakers' Corner-Espai l'Assemblea, a la seu nacional de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16, soterrani, Barcelona), tindrà lloc la presentació del llibre Els cristians I el moviment obrer. L'experiència catalana durant el franquisme, d'Emili Ferrando.

La llibertat sindical: "Ahir, la seva conquesta; avui, la seva extensió. 1977 -2017"

Jornada de debat sobre el passat i present de la llibertat sindical. Ara fa 40 anys que es va aprovar la Llei 19/1977 de llibertat sindical que va representar la legalització de les organitzacions sindicals, en un període que va representar el trànsit d'un règim dictatorial a un sistema democràtic i que es va consagrar la Constitució de 1978 com un dret fonamental i que avui, amb les polítiques neoliberals s'intenta limitar.

Congrés internacional La hibernació de la granota, 10 anys de Lleis de la Memòria i politiques a Espanya i Catalunya (2007-2017).

Del 28 al 30 de novembre tindrà lloc el Congrés Internacional “La hibernació de la granota, 10 anys de Lleis de la Memòria i politiques a Espanya i Catalunya (2007-2017)” a la Universitat Central de Barcelona (Plaça Universitat).

Recordant Cipriano García

La Fundació Cipriano García – CCOO de Catalunya, amb el suport de l'Ajuntament de Castelldefels, ha organitzat l'acte “Recordant Cipriano García”, que tindrà lloc a Castelldefels el proper dia 20 de novembre de 2017, a les 18 hores, al temps que inaugurarà l'exposició “Cipriano García. Els valors de la dignitat obrera”.

Debat sobre "Treball esclau. Passat i present"

La Fundació Cipriano García – CCOO de Catalunya organitza un debat sobre Treball esclau. Passat i present, en el marc de la Setmana del Treball Digne que organitza la Fundació Pau i Solidaritat. L'acte tindrà lloc el proper dijous 30 d'octubre a les 18 hores a Speakers' Corner - Espai l'Assemblea, a la seu de CCOO de Catalunya (Via Laietana,16, soterrani, Barcelona).

Congrés internacional sobre la revolució russa, del 25 al 27 d'octubre del 2017, a Barcelona

Amb motiu de la commemoració del centenari de la Revolució Russa (1917-2017), del 25 al 27 d'octubre del 2017, es celebrarà a la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona, un congrés internacional sobre la revolució russa.

Acte en memòria del que ha representat la Presó Model

L'acte té per objectiu "acomiadar" la presó Model, un cop aconseguit l'alliberament de l'espai per al seu ús per la ciutadania. A l'acte hi va haver el testimoni de persones preses i de familiars.

Acció Perímetre, Presó de Dones de Les Corts. Marcació temporal de la presó desapareguda

L'acció té per objectiu marcar temporalment el perímetre de la desapareguda Presó de Dones de les Corts, -“Prisión Provincial” durant la dictadura franquista entre els anys 1939 i 1955, evidenciant els límits de l'antic emplaçament; reproduint de forma efímera una part dels vestigis territorials desapareguts.

AJORNAT: Debat sobre Treball esclau. Passat i present.

Farem un dialeg entre el treball esclavitzat en el passat i el que va representar en l'estructura econòmica i social de la ciutat de Barcelona i el que avui significa el treball d'explotació severa al món i com ens interpela. En aquest acte es presentarà la guia de l'itinerari Barcelona, llegats de l'esclavitud i l'abolicionisme. Hi intervindran: Javier Laviña, professor d'història d'Amèrica de la Universitat de Barcelona i Michela Albarello, secretària d'Internacional i Cooperació de CCOO de Catalunya.

11 de setembre: acte d'homenatge a Salvador Allende

CCOO de Catalunya participarà en l'acte d'homenatge a Salvador Allende que tindrà lloc el proper 11 de setembre, a les 10.30 h, a la plaça de Salvador Allende del barri del Carmel de Barcelona.

Una delegació de CCOO de Catalunya visita la presó Model

Una delegació de CCOO de Catalunya ha visitat la presó Model just un mes després del seu tancament. A la delegació, hi han participat alguns companys que van estar tancats en aquesta presó per lluitar, des de la clandestinitat, contra la dictadura de Franco i en defensa dels drets dels treballadors i treballadores.

La Lola fa 100 anys

El proper dijous 29 de juny, a les 19 h. tindrà lloc un acte homenatge a “la Lola” del Poblenou, amb motiu dels seus 100 anys, al Centre Moral i Cultural del Poblenou, c. Pujades, 176, Barcelona.

60 anys del Seat 600, 60 anys de lluita. Exposició: "SEAT 600, motor de llibertat"

Amb motiu del 60è aniversari de la fabricació del Seat 600, al vestíbul de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16) acull fins al 27 de juliol l'exposició "Seat 600, motor de llibertat".

Pel nom de tots i de totes: La Model és La Model

Manifest sobre el nom que ha de dur La Model. Associacions memorialistes rebutgen amb tota fermesa que La Model, l'espai i l'edifici memorial porti un nom diferent al que li és propi, i que la ciutadania ha fet seu. La Model és La Model.

Presentació del llibre 'No tengáis miedo de lo nuevo. Trabajo y sindicato en el capitalismo globalizado', de José Luis López Bulla i Javier Tébar Hurtado

El dimecres 14 de juny, a les 19 hores, a la sala 42 de la seu de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16, de Barcelona), tindrà lloc la presentació del llibre: 'No tengáis miedo de lo nuevo. Trabajo y sindicato en el capitalismo globalizado', de José Luis López Bulla i Javier Tébar Hurtado,

Jornada de portes obertes: 9 de juny, Dia Internacional dels Arxius

El divendres 9 de juny, de 10 a 14 h, tindrà lloc una Jornada de portes obertes a l'Arxiu de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16, soterrani,Barcelona), amb una visita guiada i gratuïta.

La Fundació Cipriano García - CCOO de Catalunya convoca la 5a edició del Premi Ángel Rozas, a la recerca en ciències socials per a investigadors i investigadores novells. Aquest premi, de caràcter biennal, consisteix en la publicació i la distribució del treball guanyador. El termini d'admissió d'originals finalitza el 28 de setembre del 2018, a les 17 hores.

40 anys de la matança d'Atocha

CCOO del Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf retran un homenatge als advocats laboralistes d'Atocha, quaranta anys després de la matança. L'acte es celebrarà el divendres 26 de maig a les 18:00 hores als locals de CCOO de Cornellà de Llobregat,

Acte central Primer de Maig

Dintre dels actes del 1r de Maig d'enguany, el dijous 27 d'abril a les 17:00h a la sala d'actes de CCOO a Cornellà, l'Aula Garcia Nieto es va presentar la projecció del documental "El Cinturón Rojo".

La lluita per la devolució del Patrimoni Sindical. L'ocupació del sindicat vertical a Mollet

Acte en commemoració de l'ocupació del sindicat vertical a Mollet, el 29 d'octubre de 1979 en la lluita per la devolució del Patrimoni Sindical, amb la participació de José Luis López Bulla, el dilluns 24 d'abril a Mollet.

40 Anys de la massacre d'Atocha. Una acció criminal, un antemptat contra la democràcia

Acte de record de la massacre d'Atocha, amb Alejandro Ruiz-Huerta, sobrevivent dels fets que ens farà un relat i el seu significat, a Sabadell, el divendres 21 d'abril a les 19 hores.

Presentació del llibre 'Los desaparecidos de Franco', de Francisco Moreno

El proper dimecres, 29 de març del 2017, a les 19 h, tindrà lloc la presentació del llibre 'Los desaparecidos de Franco, un estudio factual y teórico en el contexto de los crímenes internacionales y las comisiones de la verdad', de Francisco Moreno, a la seu de Blanquerna, c/ Alcalá, núm. 44, de Madrid.

La Biblioteca de l'Arxiu Històric de CCOO de Catalunya, en línia

Ja es pot consultar en línia el catàleg de la Biblioteca de l'Arxiu Històric de CCOO de Catalunya.