Candidatures presentades en l'edició del 2010

1.- Espais per a la igualtat / Marta Mas

Presentat per: Lidia Sandalinas
Acció
Tasca realitzada en els darrers anys per a integrar de manera efectiva, els valors d'igualtat en el món de l'empresa
Descripció acció
Desenvolupament de metodologies, eines i estratègies per al desenvolupament del plans d'igualtat a les empreses, i entitats públiques: diagnosis de gènere, formació en la sensibilització, dinàmiques organitzatives…

2.- Lisa Berger (productora i realitzadora)

Presentat per: Juanjo Compairé, President d'Homes Igualitaris
Acció
Documental "Conciliació per a tots"
Descripció acció
Eina de divulgació i debat sobre la implicació dels homes en les cures dels fills: el documental retracta 3 pares que han prioritzat la dedicació en l'educació dels seus fills per sobre del desenvolupament professional. També inclou anàlisi sociològic i econòmic-productiu

3.- Secretaria de la Dona de CCOO Vallès Occidental

Presentat per: Enrique Rodríguez, Secr. Organització i Recursos Vallès Occidental - CCOO de Catalunya
Sopar commemoratiu i solidari del 8 de març
Acte commemoratiu 8 març, amb recaptació destinada a projectes solidaris

4. Consell de Relacions Laborals, Departament de Treball - Gencat

Presentat per: Àngels Javierre, Direcció General Igualtat Oportunitats Treball, Gencat
Acció
Manual "Recomanacions per a la Negociació Col•lectiva en matèria del temps de les persones treballadores"

5. Secretaria de Formació Sindical i Cultura - CCOO de Catalunya

Mercè Garcés Fernández
Acció
Accions culturals empreses al llarg de l'any, sobre les condicions laborals de treballadores del tèxtil
Descripció acció
Projectes culturals "Màquiles. L'esclavitud del segle XXI" i "Tèxtil 100%" sobre les realitats vitals i condicions laborals precàries, compartides per treballadores del tèxtil d'arreu del món. Una mirada crítica sobre causes i efectes de les situacions de desigualtat social i laboral (el conjunt del projecte inclou exposicions fotogràfiques, documental, representació teatral, versió virtual en web i proposta didàctica)

www.ccoo.cat/maquila

6. Montse Aguilera, Programa per a l'equitat de gènere

Presentat per: Clara Bosch, Dones amb Iniciativa
Acció
Projecte "Bomberes", integrat en el Programa per a l'equitat de gènere del Dept. d'Interior de la Gencat
Descripció acció
Pla d'Igualtat pioner en el sí de les Administracions Públiques catalanes. Una de les mesures és l'edició del DVD "Bomberes", que té com a objectiu trencar els estereotips de professions enteses com a masculines i ampliar la presència de dones en llocs on estan subrepresentades. El DVD encoratja a les dones a incloure aquesta professió com a una opció laboral més.

7. Secretaria de la Dona de CCOO de Catalunya

Assun Franquesa, Secretària d'Integració Social - CCOO de Catalunya
Acció
Guia sindical "Violències de gènere a l'empresa"
Descripció acció
Eina d'informació legal i acció sindical per a la prevenció, conscienciació, tractament i intervenció en casos de violència de gènere en l'àmbit laboral

8. Fundació Pere Ardiaca

Elisenda Belenguer, sòcia Fundació Pere Ardiaca
Acció
Tasca realitzada en els darrers anys, amb caràcter transversal i perspectiva de gènere, de reivindicació (món laboral i sindical)
Descripció acció
Escola Permanent sobre Perspectiva de Gènere. Recuperació de la memòria històrica de les dones vinculades al món sindical i polític, (eines d'investigació i divulgació); Fons de documentació de les militants comunistes; Perspectiva de gènere de forma transversal en totes les activitats de la Fundació (jornades, conferències, sortides culturals, revista, etc)

www.fpereardiaca.com

9. Secció sindical Boehringuer CCOO Vallès Occidental

Presentat per: Jordi Bermúdez, Acció Sindical / M. Lluïsa Encinas, Dona Fiteqa - Vallès Occidental, CCOO
Acció
Èxit en la negociació col•lectiva del Pla d'Igualtat de l'empresa Boehringer España
Descripció acció
Després de la presentació per part de l'empresa d'un Pla d'Igualtat deficient, la secció sindical va aconseguir la reelaboració de la diagnosi, la renegociació del Pla i la posterior signatura d'un Pla d'igualtat efectiu i ambiciós el qual, a més, consideren exportable.

10. Federació de Sanitat i Secretaria de la Dona de la Federació de Sanitat

Dolors Llobet, Secretària de Comunicaicó i Imatge - CCOO de Catalunya
Acció
Tasca realitzada en els darrers anys en matèria de Salut, gènere i món del treball