Premi Aurora Gómez

1.- Espais per a la igualtat / Marta Mas

Presentat per: Lidia Sandalinas
Acció:
Tasca realitzada en els darrers anys per a integrar de manera efectiva, els valors d'igualtat en el món de l'empresa
Descripció acció:
Desenvolupament de metodologies, eines i estratègies per al desenvolupament del plans d'igualtat a les empreses, i entitats públiques: diagnosis de gènere, formació en la sensibilització, dinàmiques organitzatives…

2.- Lisa Berger (productora i realitzadora)

Presentat per: Juanjo Compairé, President d'Homes Igualitaris
Acció:
Documental "Conciliació per a tots"
Descripció acció:
Eina de divulgació i debat sobre la implicació dels homes en les cures dels fills: el documental retracta 3 pares que han prioritzat la dedicació en l'educació dels seus fills per sobre del desenvolupament professional. També inclou anàlisi sociològic i econòmic-productiu

3.- Secretaria de la Dona de CCOO Vallès Occidental

Presentat per: Enrique Rodríguez, Secr. Organització i Recursos Vallès Occidental - CCOO de Catalunya
Sopar commemoratiu i solidari del 8 de març
Acte commemoratiu 8 març, amb recaptació destinada a projectes solidaris

4. Consell de Relacions Laborals, Departament de Treball - Gencat

Presentat per: Àngels Javierre, Direcció General Igualtat Oportunitats Treball, Gencat
Acció:
Manual "Recomanacions per a la Negociació Col•lectiva en matèria del temps de les persones treballadores"

5. Secretaria de Formació Sindical i Cultura - CCOO de Catalunya

Presentat per: Mercè Garcés Fernández
Acció:
Accions culturals empreses al llarg de l'any, sobre les condicions laborals de treballadores del tèxtil
Descripció acció:
Projectes culturals "Màquiles. L'esclavitud del segle XXI" i "Tèxtil 100%" sobre les realitats vitals i condicions laborals precàries, compartides per treballadores del tèxtil d'arreu del món. Una mirada crítica sobre causes i efectes de les situacions de desigualtat social i laboral (el conjunt del projecte inclou exposicions fotogràfiques, documental, representació teatral, versió virtual en web i proposta didàctica)

6. Montse Aguilera, Programa per a l'equitat de gènere

Presentat per:Clara Bosch, Dones amb Iniciativa
Acció:
Projecte "Bomberes", integrat en el Programa per a l'equitat de gènere del Dept. d'Interior de la Gencat
Descripció acció:
Pla d'Igualtat pioner en el sí de les Administracions Públiques catalanes. Una de les mesures és l'edició del DVD "Bomberes", que té com a objectiu trencar els estereotips de professions enteses com a masculines i ampliar la presència de dones en llocs on estan subrepresentades. El DVD encoratja a les dones a incloure aquesta professió com a una opció laboral més.

7. Secretaria de la Dona de CCOO de Catalunya

Presentat per: Assun Franquesa, Secretària d'Integració Social - CCOO de Catalunya
Acció:
Guia sindical "Violències de gènere a l'empresa"
Descripció acció:
Eina d'informació legal i acció sindical per a la prevenció, conscienciació, tractament i intervenció en casos de violència de gènere en l'àmbit laboral

Guia sindical 'Violències de gènere a l'empresa'

8. Fundació Pere Ardiaca

Presentat per: Elisenda Belenguer, sòcia Fundació Pere Ardiaca
Acció:
Tasca realitzada en els darrers anys, amb caràcter transversal i perspectiva de gènere, de reivindicació (món laboral i sindical)
Descripció acció:
Escola Permanent sobre Perspectiva de Gènere. Recuperació de la memòria històrica de les dones vinculades al món sindical i polític, (eines d'investigació i divulgació); Fons de documentació de les militants comunistes; Perspectiva de gènere de forma transversal en totes les activitats de la Fundació (jornades, conferències, sortides culturals, revista, etc.)

www.fpereardiaca.cat

9. Secció sindical Boehringuer CCOO Vallès Occidental

Presentat per: Jordi Bermúdez, Acció Sindical / M. Lluïsa Encinas, Dona Fiteqa - Vallès Occidental, CCOO
Acció:
Èxit en la negociació col•lectiva del Pla d'Igualtat de l'empresa Boehringer España
Descripció acció:
Després de la presentació per part de l'empresa d'un Pla d'Igualtat deficient, la secció sindical va aconseguir la reelaboració de la diagnosi, la renegociació del Pla i la posterior signatura d'un Pla d'igualtat efectiu i ambiciós el qual, a més, consideren exportable.

10. Federació de Sanitat i Secretaria de la Dona de la Federació de Sanitat

Presentat per: Dolors Llobet, Secretària de Comunicaicó i Imatge - CCOO de Catalunya
Acció:
Tasca realitzada en els darrers anys en matèria de Salut, gènere i món del treball
Descripció acció:
Actes de sensibilització (p.e. "Els drets socials i laborals entorn la reproducció"); Participació en campanyes de lluita per la millora de salut de les dones (p.e. "Campanya pel dret a l'avortament") i reivindicació ("La igualtat i la Salut en el Treball: Un dret", 8 de març ); Participació en xarxes de dones; Treballs de recerca (p.e. Dones activitats de cures, salut treball i reproducció)