Candidatura guanyadora 2014

La fuerza de una imagen. Una iniciativa de la Secció Sindical de CCOO de Siemens

Presenta: Marcela Luciana Polo Pena (Siemens. SA)

Descripció de l’acció:
La Fuerza de una Imagen. Des de la Secció Sindical de CCOO de l'oficina regional de SIEMENS de Barcelona a Cornellà de Llobregat, s'han realitzat un parell de sessions fotogràfiques a les nostres instal·lacions, tant a oficines com a fàbrica, amb l'objectiu de visualitzar la tasca i l'esforç que duen a terme les dones de Siemens als seus llocs de treball.

El Premi Aurora Gómez a la lluita feminista en l'àmbit laboral d'enguany, que atorga la Fundació Cipriano García - CCOO de Catalunya, ha estat pel projecte La fuerza de una imagen, impulsat des de la Secció Sindical de CCOO de l'oficina regional de Siemens de Barcelona, a Cornellà de Llobregat.

El projecte consisteix en la realització d’un parell de sessions fotogràfiques a les instal·lacions, tant a les oficines com a la fàbrica, amb l'objectiu de fer visibles la tasca i l'esforç que duen a terme les dones de Siemens als seus llocs de treball. Aquesta iniciativa culmina amb la creació d’un
blog on es van situant totes les accions que vinculen el projecte.

Marcela Luciana Polo Pena, de la Secció Sindical de CCOO de Siemens, va rebre el guardó en nom de totes les persones participants en el projecte i va fer un breu parlament en el qual va agrair aquest reconeixement així com la col·laboració de totes les persones que han participat en el projecte i especialment els fotògrafs Víctor Escuin i Saskia Moreno que van implicar-se amb voluntat de fer visible el treball de les dones.

En la seva valoració el jurat va considerar que aquesta iniciativa impulsada sense cap norma ni obligació de ser duta a terme era una acció col·lectiva que permet fer visible el treball de les dones en empreses masculinitzades, posant en valor el treball a l’empresa i l’orgull amb què realitzen la seva feina. També es va valorar que aprofités les noves xarxes de comunicació per estendre el missatge.

La Fundació Cipriano García - CCOO també vol destacar la tasca realitzada per l’Escola de Formació Sindical que va encoratjar la presentació d’aquesta candidatura en el marc de la realització d’un curs de plans d’igualtat en el qual participaven delegats i delegades de Siemens, així com del treball realitzat per la secció sindical de difusió al conjunt de treballadores i treballadors de l’empresa per fer visible el compromís
de CCOO amb els temes d’igualtat.

Veure galeria fotogràfica de
l'acte de lliurament del Premi