Premi Aurora Gómez al grup de treball de prevenció de riscos psicosocials de l'Hotel Colon de Barcelona

El Premi Aurora Gómez, a la lluita feminista en l'àmbit laboral, que atorga la Fundació Cipriano García - CCOO de Catalunya, ha estat aquest any per al grup de treball de prevenció de riscos psicosocials de l’Hotel Colon de Barcelona pel seu treball en el procés d'avaluació de riscos psicosocials, ja que va aconseguir implantar mesures que fomenten la participació de la plantilla en l'organització del treball a l’hotel, fet que suposa una millora substancial de les condicions de treball per al conjunt de la plantilla.

En la seva valoració, el jurat va considerar el fet que al departament de cambreres de pisos, departament feminitzat totalment, s'han aconseguit implementar mesures que tenen una dimensió de gènere important, ja que han suposat la participació de les treballadores a l'hora de distribuir la feina, un procés democràtic i participatiu per triar l'uniforme de treball i passar de la bata clàssica als pantalons... Es tracta d'una experiència a partir de la qual s'ha apoderat les dones que treballen en aquesta empresa i que han valorat tant el conjunt de la plantilla com la direcció de l’empresa.

El jurat, en un any en què se celebra el 50è aniversari de la fundació de CCOO de Catalunya, ha decidit, a més, realitzar una menció especial al Grup Impulsor per a un Futur Monument a la Presó de Dones de les Corts, com a projecte participatiu que pretén fer visible la memòria de les dones represaliades pel franquisme i que representa un gran esforç per fer un projecte participatiu per a la recuperació de la memòria històrica de la ciutat de Barcelona. + informació

L’acte de lliurament del premi va tenir lloc el passat dia 9 de juliol en el marc de l’Escola d‘Estiu de CCOO de Catalunya a Sabadell.