Notícies

Recull de convenis col·lectius i documentació de negociació col·lectiva (juliol-agost del 2021)

Aquesta llista inclou tots els convenis col·lectius publicats a diaris oficials als mesos de juliol i agost. També presenta articles de publicacions periòdiques, guies sindicals, etc.

Inauguració del nou Espai Assemblea de CCOO de Catalunya

CCOO obre el seu nou Espai Assemblea de la Via Laietana a la ciutat, la ciutadania i les entitats. Inauguració el 16 de setembre, a les 17.00 h, amb l'alcaldessa de Barcelona Ada Colau, el secretari general de CCOO de Catalunya Javier Pacheco i Dolors Llobet, secretària d'Estudis, Cultura i Memòria de CCOO de Catalunya.

'Lo mossèn assassí'

Un capellà ambiciós, fort i decidit. Un poble eixut, silenciós i malfiat. Uns amors impossibles. Una història inevitable. Un narrador a punt de dinyar-la. Aquest són alguns ingredients d'un relat en el qual també intervenen la guerra, la venjança, les autoritats militars, eclesiàstiques i civils, les temptacions terrenals, un vell castell templer, lo tros, la boira i les vides i morts de la gent d'una terra poc agraïda. Sobretot les morts. Tot plegat, la pols a la pols i les làpides o la calç viva al final del camí.

L'exposició "CCOOMICS - Vinyetes joves i solidàries" a l'Ateneu Santfeliuenc

CCOO Baix Llobregat-Alt Penedès-Anoia-Garraf (BLLAPAG) i l'Ateneu Santfeliuenc, amb el suport de la Fundació Cipriano Garcia - CCOO de Catalunya, fruit del conveni de col·laboració signat l'any 2018 per desenvolupar activitats culturals relacionades amb el moviment obrer, han organitzat aquest mes de setembre noves activitats culturals fruit del treball conjunt de les dues entitats.

més informació »

Volem l'exhumació del lluitador antifranquista Cipriano Martos Jiménez!

Aquesta recollida de signatures és una reivindicació i un homenatge no només a Cipriano, també, com ell voldria, a totes les persones detingudes, torturades, empresonades i assassinades a les comarques de Tarragona des de l'entrada de les tropes franquistes fins a la Transició.

més informació »

Manifiesto por la inclusión de la memoria histórica democrática en el curriculum escolar

La Fundació Cipriano Garcia – CCOO de Catalunya s'ha adherit al "manifest per la inclusió de la memòria històrica democràtica en el currículum escolar", per tal que el Ministeri d'Educació i Formació Professional garanteixi el compliment dels articles 43 i 44 del Projecte de Llei de Memòria Democràtica.

Adhesió a l'Any Victòria Pujolar i Amat

Republicana, antifranquista i antifeixista, Victòria Pujolar Amat va viure la guerra, la presó, l'exili i la clandestinitat. Com a militant comunista, va ser la primera locutora en llengua catalana, amb el nom de Montserrat Canigó a Ràdio Espanya Independent (REI), coneguda popularment com “La Pirenaica”. Tota la seva vida va maldar per exercir la seva vocació com a pintora i en aquesta celebració s'exposarà la seva obra artística.

més informació »

Butlletí Treball, Economia i Societat (juliol del 2021)

Butlletí monogràfic sobre l'acord de pensions de juliol de 2021.

50è aniversari de l'Assemblea de Catalunya

El Seminari Salvador Seguí i la Fundació Cipriano Garcia organitzen, el 9 de setembre, l'acte de CCOO que, en el marc de la Diada Nacional de Catalunya, commemora enguany els 50 anys de la creació de l'Assemblea de Catalunya a l'església de Sant Agustí de Barcelona.

més informació »

Escola d'Estiu de CCOO de Catalunya: «La (re)construcció de l'estat del benestar» (6 i 7 de juliol del 2021)

La 30a Escola d'Estiu de CCOO de Catalunya, que se celebra a Barcelona el 6 i 7 de juliol de 2021, vol reflexionar sobre “La (re)construcció de l'estat de benestar” des del convenciment refermat que cal posar en valor els treballs, els serveis i l'atenció públiques i que uns pilars socials sòlids que contribueixin a la reducció de les desigualtats són imprescindibles per a una reconstrucció efectiva de la nostra societat.

més informació »

'Butlletí d'actualitat jurídica i sindical', núm. 68 (juliol del 2021)

Aquest 'Butlletí' presenta un comentari de sentència gestionada pel GTJ de CCOO de Catalunya sobre càlcul de prestació d'IT per malaltia comuna de representant de comerç. També inclou articles, recursos web, publicacions, informes i entrades de blogs jurídics sobre l'acord de pensions 2021, sentència del TS i acord sobre temporalitat a les administracions públiques, la demanda d'un local sindical a l'Aeroport de Barcelona - El Prat, els riscos psicosocials i teletreball o el nou dret d'informació sobre algoritmes.

més informació »

Manifest de les entitats memorialistes per al desmantellament i la retirada del monument franquista de Tortosa

Demanem que en el nostre espai públic no hi hagi cap rastre del franquisme i, com a mesura de reconeixement i homenatge als lluitadors per la democràcia i les llibertats, les entitats memorialistes de Catalunya signen i volen fer públic aquest manifest.

Actuació de la coral Roig Encès

El passat 7 de juliol, la coral Roig Encès de CCOO de Catalunya va oferir un recital en reconeixement de la tasca realitzada per tots els companys i companyes de CCOO durant la pandèmia de la COVID-19.

més informació »

Recull de convenis col·lectius i documentació de negociació col·lectiva (juny del 2021)

Aquesta llista inclou tots els convenis col·lectius publicats a diaris oficials al més de juny. També presenta articles de publicacions periòdiques, guies sindicals, etc.

més informació »

'Butlletí' de les biblioteques de CCOO de Catalunya (Juliol del 2021)

Una selecció de les novetats de les biblioteques del CERES i de l'Arxiu Històric de CCOO de Catalunya.

1962/2022 Dos moments de canvi de direcció

Acte de reflexió entre el periodista Enric Juliana i el sindicalista Isidor Boix sobre el paper de l'esquerra i el sindicalisme en conversa amb la historiadora i codirectora de ‘Treball' Paola Lo Cascio. Dilluns, 12 de juliol, a les 17.00 h.

més informació »

L'Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona inaugura nova exposició sobre premsa clandestina

L'exposició està estructurada en diversos àmbits, tot començant per l'explicació de la formació de la col·lecció a l'AHCB, i continuant per la producció i repressió de la lletra clandestina, les octavetes a la postguerra, i l'agitació tant política com obrera, universitària i social.

30a Escola d'Estiu de CCOO de Catalunya

La 30a Escola d'Estiu de CCOO de Catalunya, que se celebra a Barcelona el 6 i el 7 de juliol del 2021, vol reflexionar sobre “La (re)construcció de l'estat del benestar” des del convenciment refermat que cal valorar els treballs, els serveis i l'atenció públiques, i que uns pilars socials sòlids que contribueixin a la reducció de les desigualtats són imprescindibles per a una reconstrucció efectiva de la nostra societat.