Notícies

Exposició ‘Cinc minuts de silenci. El moviment obrer i l'Assemblea de Catalunya'

L'exposició 'Cinc minuts de silenci. El moviment obrer i l'Assemblea de Catalunya', evoca la relació entre la vaga de SEAT i altres lluites obreres del moment amb la constitució de l'organisme unitari antifranquista, el 7 de noviembre de 1971. L'exposició es podrà visitar fins el desembre, a l'Espai Assemblea, de 10 a 13.30 i de 16.30 a 18 hores.

CCOO de Catalunya commemora els 50 anys de la històrica vaga de SEAT del 1971

El sindicat ret homenatge a Antonio Ruiz Villalba, obrer mort per la policia durant l'ocupació de la fàbrica de la Zona Franca, el 18 d'octubre de 1971. La secció sindical de SEAT i la Fundació Cipriano Garcia presenten un llibre sobre els fets i l'exposició ‘Cinc minuts de silenci. El moviment obrer i l'Assemblea de Catalunya'

1939. La caiguda de Barcelona

Andreu Claret ens presenta la seva novel·la '1939. La caiguda de Barcelona': un relat emotiu dels darrers dies de la Barcelona republicana i del pas massiu de la frontera el 1939, amb Lluís Companys com a teló de fons.

Lliurament del Premi Aurora Gómez 2021

Lliurament del Premi Aurora Gómez a la lluita feminista en l'àmbit laboral 2021 a la Secció Sindical de CCOO de l'empresa Louis Vuitton: protocol de protecció en cas de violència de gènere

més informació »

Recull de convenis col·lectius i documentació de negociació col·lectiva (setembre del 2021)

Aquesta llista inclou tots els convenis col·lectius publicats a diaris oficials al setembre. També presenta articles de publicacions periòdiques, guies sindicals, etc.

més informació »

'Butlletí d'actualitat jurídica i sindical', núm. 69 (octubre del 2021)

Aquest 'Butlletí' presenta comentaris de sentències gestionades pel GTJ de CCOO de Catalunya (permís per cura de menor a família monoparental, discriminació en la retribució de funcionari en pràctiques, irradiació de la representativitat sindical a l'administració local). També inclou notícies, publicacions, jurisprudència i una ressenya del llibre de Xavier Solà sobre l'ús sindical d'eines empresarials de comunicació digital, disponible a la Biblioteca.

més informació »

CCOO acollirà l'exposició "NuesTRANS vidas importan"

En el marc de cada octubre del col·lectiu trans, l'Àmbit LGTBI+ de CCOO de Catalunya promourà l'exposició“NuesTRANS vidas importan”, que es podrà visitar des del 5 (inauguració) fins al 15 d'octubre a l'Espai l'Assemblea de CCOO de Catalunya.

més informació »

Vídeo de la presentació del llibre "De l'ajuntament estant", de Joan Olòriz Serra

Exdiputat al congrés per ERC, exregidor de l'Ajuntament de Girona per ICV-EUiA, i exdirigent de la Intercomarcal de CCOO de Girona, el professor d'Història Joan Olòriz ha decidit aportar el seu gra de sorra al coneixement del passat recent editant els seus dietaris. Ho va fer amb els seus anys al congrés i ara ho fa, en un volum més extens (més de 500 pàgines), titulat "De l'ajuntament estant", on aboca les seves reflexions mentre va ser regidor a l'oposició entre 2012 i 2015.

Vídeo de la presentació del llibre de Damià Oliveres: 'Lo mossèn assassí'

Un capellà ambiciós, fort i decidit. Un poble eixut, silenciós i malfiat. Uns amors impossibles. Una història inevitable. Un narrador a punt de dinyar-la. Aquests són alguns ingredients d'un relat en el qual també intervenen la guerra, la venjança, les autoritats militars, eclesiàstiques i civils, les temptacions terrenals, un vell castell templer, lo tros, la boira i les vides i les morts de la gent d'una terra poc agraïda. Sobretot les morts. Tot plegat, la pols a la pols i les làpides o la calç viva al final del camí.

Presentació del llibre "De l'Ajuntament estant", de Joan Olòriz Serra

La Fundació Cipriano Garcia - CCOO de Catalunya, en col·laboració amb Curbet Edicions, presenta el llibre de Joan Olòriz Serra "De l'Ajuntament estant", el proper dimarts, 28 de setembre, a les 19 hores, a l'Espai Assemblea de CCOO de Catalunya, Via Laietana, 16, Barcelona. L'acte estarà presentat per Rosa Sans i participaran Bartomeu Compte i Javier Pacheco.

més informació »

Recull de convenis col·lectius i documentació de negociació col·lectiva (juliol-agost del 2021)

Aquesta llista inclou tots els convenis col·lectius publicats a diaris oficials als mesos de juliol i agost. També presenta articles de publicacions periòdiques, guies sindicals, etc.

Inauguració del nou Espai Assemblea de CCOO de Catalunya

CCOO obre el seu nou Espai Assemblea de la Via Laietana a la ciutat, la ciutadania i les entitats. Inauguració el 16 de setembre, a les 17.00 h, amb l'alcaldessa de Barcelona Ada Colau, el secretari general de CCOO de Catalunya Javier Pacheco i Dolors Llobet, secretària d'Estudis, Cultura i Memòria de CCOO de Catalunya.

'Lo mossèn assassí'

Un capellà ambiciós, fort i decidit. Un poble eixut, silenciós i malfiat. Uns amors impossibles. Una història inevitable. Un narrador a punt de dinyar-la. Aquest són alguns ingredients d'un relat en el qual també intervenen la guerra, la venjança, les autoritats militars, eclesiàstiques i civils, les temptacions terrenals, un vell castell templer, lo tros, la boira i les vides i morts de la gent d'una terra poc agraïda. Sobretot les morts. Tot plegat, la pols a la pols i les làpides o la calç viva al final del camí.

L'exposició "CCOOMICS - Vinyetes joves i solidàries" a l'Ateneu Santfeliuenc

CCOO Baix Llobregat-Alt Penedès-Anoia-Garraf (BLLAPAG) i l'Ateneu Santfeliuenc, amb el suport de la Fundació Cipriano Garcia - CCOO de Catalunya, fruit del conveni de col·laboració signat l'any 2018 per desenvolupar activitats culturals relacionades amb el moviment obrer, han organitzat aquest mes de setembre noves activitats culturals fruit del treball conjunt de les dues entitats.

més informació »

Volem l'exhumació del lluitador antifranquista Cipriano Martos Jiménez!

Aquesta recollida de signatures és una reivindicació i un homenatge no només a Cipriano, també, com ell voldria, a totes les persones detingudes, torturades, empresonades i assassinades a les comarques de Tarragona des de l'entrada de les tropes franquistes fins a la Transició.

més informació »

Manifiesto por la inclusión de la memoria histórica democrática en el curriculum escolar

La Fundació Cipriano Garcia – CCOO de Catalunya s'ha adherit al "manifest per la inclusió de la memòria històrica democràtica en el currículum escolar", per tal que el Ministeri d'Educació i Formació Professional garanteixi el compliment dels articles 43 i 44 del Projecte de Llei de Memòria Democràtica.

Adhesió a l'Any Victòria Pujolar i Amat

Republicana, antifranquista i antifeixista, Victòria Pujolar Amat va viure la guerra, la presó, l'exili i la clandestinitat. Com a militant comunista, va ser la primera locutora en llengua catalana, amb el nom de Montserrat Canigó a Ràdio Espanya Independent (REI), coneguda popularment com “La Pirenaica”. Tota la seva vida va maldar per exercir la seva vocació com a pintora i en aquesta celebració s'exposarà la seva obra artística.

més informació »

Butlletí Treball, Economia i Societat (juliol del 2021)

Butlletí monogràfic sobre l'acord de pensions de juliol de 2021.

50è aniversari de l'Assemblea de Catalunya

El Seminari Salvador Seguí i la Fundació Cipriano Garcia organitzen, el 9 de setembre, l'acte de CCOO que, en el marc de la Diada Nacional de Catalunya, commemora enguany els 50 anys de la creació de l'Assemblea de Catalunya a l'església de Sant Agustí de Barcelona.

més informació »

Escola d'Estiu de CCOO de Catalunya: «La (re)construcció de l'estat del benestar» (6 i 7 de juliol del 2021)

La 30a Escola d'Estiu de CCOO de Catalunya, que se celebra a Barcelona el 6 i 7 de juliol de 2021, vol reflexionar sobre “La (re)construcció de l'estat de benestar” des del convenciment refermat que cal posar en valor els treballs, els serveis i l'atenció públiques i que uns pilars socials sòlids que contribueixin a la reducció de les desigualtats són imprescindibles per a una reconstrucció efectiva de la nostra societat.

Premi Aurora Gómez a la lluita feminista en l'àmbit laboral

Relació de candidatures presentades en la 12a edició, el 2021