Jornada Internacional "Arxius sindicals europeus: un model plural"

L'Arxiu Històric de CCOO de Catalunya organitza el proper 24 de novembre la Jornada Internacional "Arxius sindicals europeus: un model plural", en col·laboració amb l'Institut de Cultura de Barcelona, l'Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona, l'Associació d'Arxivers-Gestors de Documents de Catalunya i el Centre d’Estudis sobre les Èpoques Franquista i Democràtica de la UAB, i amb el suport d'Arxivers sense Fronteres i l'Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents (UAB).

La Jornada té com a objectius: conèixer les realitats dels arxius sindicals de diferents països europeus, analitzar la implementació de diferents tipus de gestions arxivístiques en aquests arxius, debatre els diferents models arxivístics i els problemes que plantegen, difondre l'existència d'un tipus d'arxius que són una realitat poc coneguda, fins i tot per als arxivers i establir lligams entre diferents arxius i els seus professionals a nivell europeu.

L'activitat pretén apropar arxivers, historiadors i estudiosos en general al plural món dels arxius sindicals europeus, custodis d'un ric i divers patrimoni històric i documental.

La jornada es celebrarà a la Sala Duran i Sanpere de l'Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona.

Teniu el programa de la Jornada al (document adjunt

Les ponències, que es poden consultar, són:

José Fernando Mota Muñoz, Arxiu Històric de CCOO de Catalunya (FCG): Els arxius sindicals: una pluralitat de models

Filipe Caldeira, Centro de Arquivo e Documentação CGTP-IN (Portugal): O Centro de Arquivo e Documentação da CGTP-IN e o Projecto de Preservação, Organização e Valorização do seu Acervo Documental

Eloísa Baena
, directora del Archivo Histórico de CCOO de Andalucía: La Red de Archivos Históricos de CCOO de España: del patrimonio histórico a la gestión integral de los documentos

Xavier Garcia,  Centre de Documentació de la UGT de Catalunya

Àngel Bosqued, Fundació Salvador Seguí

Juanma García Simal, Arxiu Històric de CCOO de Catalunya ((FCG)

Places limitades. Inscripció gratuïta
.
S'ha d'enviar un correu electrònic (amb noms i cognoms, DNI i adreça electrònica) a arxiu@ccoo.cat o trucar al telèfon 934812852.

24/11/2011