9 de Juny, Dia Internacional dels Arxius

Dictadures i impunitat. Guatemala: arxius i drets humans

El dia 9 de juny se celebra arreu del món, des de l’any 2007, el Dia Internacional dels Arxius. L'Assemblea General del Consell Internacional d'Arxius (ICA/CIA) va optar per aquesta data perquè el 9 de juny del 1948 es va crear l’esmenat consell sota els auspicis de la UNESCO.

L'objectiu del Dia Internacional dels Arxius és posar de relleu el caràcter essencial dels arxius per garantir una gestió eficaç, responsable i transparent, per protegir els drets de la ciutadania, assegurar la memòria individual i col·lectiva, comprendre el passat, documentar el present i preparar el futur, tal com s'expressa en la Declaració Universal sobre els Arxius, aprovada per la UNESCO el 10 de novembre del 2011.

La Fundació Cipriano García, l’Arxiu Històric i la Fundació Pau i Solidaritat de CCOO de Catalunya, amb la col·laboració d'Arxivers sense Fronteres, se sumen a aquesta commemoració i han organitzat una trobada on es debatrà sobre Dictadures i impunitat. Guatemala: arxius i drets humans.

Hi intervindran: Fina Solà, arxivera i membre fundadora d'Arxivers sense Fronteres, coordinadora del Projecte de recuperació del Archivo Histórico de la Policía Nacional de Guatemala. Procuradoría de los Derechos Humanos. Michela Albarello, directora de la Fundació Pau i Solidaritat de CCOO de Catalunya.

Ho presentarà: Rosa Sans, directora de la Fundació Cipriano García - CCOO de Catalunya.

L’acte tindrà lloc el dia 9 de juny del 2016, a les 19 h. A l’Speakers’ Corner. Espai l'Assemblea. Via Laietana, 16, soterrani, Barcelona.

Invitació

Cartell