80 anys de la Guerra Civil. Concert al Palau de la Música

CCOO i la Fundació Cipriano García s’adhereix a la campanya de rememoració dels 80 anys de la Guerra Civil que impulsa el Govern de Catalunya a través del Departament d’Afers i Relacions Institucionals i Exteriors i Transparència.

L’acte inaugural de  la campanya, titulat “L’últim assaig”, tindrà lloc el dia 18 de juliol a les 19.30 h al Palau de la Música. Justament, el 18 de juliol de 1936, l’Orquestra Pau Casals assajava, sota la batuta del seu fundador, la Novena simfonia de Beethoven, concert que havia d’inaugurar l’endemà l’Olimpíada Popular de Barcelona. L’anunci per part de d’aleshores conseller de Cultura de la Generalitat, Ventura Gassol, de la suspensió de l’Olimpíada per causa de la sublevació militar, va aturar l’assaig. Abans d’acomiadar els músics i cantants, Pau Casals els va demanar la simfonia per última vegada.

Les persones interessades a assistir a aquest acte han de demanar l’entrada (imprescindible) al telèfon 93 634 73 83 o bé l’adreça electrònica butlleti_paumdh@gencat.cat.

04/07/2016