Homenatge a la memòria del treballador assassinat per la polícia franquista

Seat: inauguració del carrer d'Antonio Ruiz Villalba

Foto El proper dimarts, 18 d'octubre, tindrà lloc l'homenatge a la memòria d’Antonio Ruiz Villalba, treballador de la Seat, que va caure mortalment ferit pels trets de la policia franquista durant l’ocupació de la fàbrica en defensa dels drets sindicals i la dignitat i la llibertat de la classe obrera.

El 18 d’octubre del 1971, el governador civil de Barcelona, Tomás Pelayo Ros, va ordenar a la policia que desallotgés els ocupants. La policia franquista va intervenir brutalment per desallotjar la Zona Franca amb cavalls, pistoles, gasos i metralladores. Desenes de treballadors van ser ferits, centenars van ser detinguts i a conseqüència dels trets de la policia va morir el treballador Antonio Ruiz Villalba.

A les 12 hores hi haurà l'ofrena floral davant la placa commemorativa al recinte dels aparcaments de Seat a la Zona Franca de Barcelona, al carrer d'Antonio Ruiz Villalba, número 51, al costat de Catalunya Wagen Seat, i a les 13 hores, s'inaugurarà el passatge Ruiz Villalba, jardins de l'Arboleda, darrere de l'escola Seat.

Aquest acte està organitzat pel Memorial Democràtic dels treballadors de Seat i l'Ajuntament de Barcelona. Districte Sants-Montjuïc, amb el grup de treball de Memòria Històrica del districte, que també han organitzat un cicle de memòria històrica i història local dels nostres barris.

18/10/2016