Exposició de la memòria democràtica (1939-1976)

Sabadell 1976. La vaga general

Foto En el marc de la commemoració de la vaga general del 1976 de Sabadell,  l'exposició de la memòria democràtica (1939-1976) de la Fundació Cipriano García - CCOO de Catalunya es podrà visitar al centre cívic de Sant Oleguer (c. de Sol i Padrís, 93),  del 18 al 30 d'octubre, de dilluns a divendres, de 9 a 14 h i de 15.30 a 21 h, i el dissabte, de 9.30 a 13 h i de 16 a 20.30 h.

Catàleg de l'exposició

L'exposició, l'organitza la Comissió per a la commemoració dels 40 anys de la vaga general del 1976 de Sabadell, amb el suport de l'Ajuntament de Sabadell, i realitza un programa d'activitats per recordar aquells dies de lluita per la lliberta i la democràcia viscuts a la ciutat de Sabadell.

Programa activitats

La vaga general de Sabadell, en un context d’una extraordinària conflictivitat social i política al país, segons fonts oficials arribà a afectar unes 45.000 persones i comportà una veritable ruptura en l’àmbit local. Després d’anys de lluites clandestines i de control franquista a la ciutat, la vaga va representar la possibilitat de la sortida a la llum pública d’un teixit social emergent antifranquista i progressista, que per primer cop es pogué expressar lliurement. D’altra banda, comportà la dimissió de fet de l’alcalde, la inutilització del Sindicat Vertical i l’inici del camí cap a la democràcia a la ciutat. Fou l’expressió que s’acabava tot un període i se n’iniciava un de nou.

13/10/2016