Presentació del llibre: Can Ricart i el patrimoni industrial de Barcelona

Organitzat per la Fundació Cipriano Garcia – CCOO de Catalunya, El dimecres 1 de febrer de 2017, a les 18 h., tindrà lloc l’acte de presentació del llibre Can Ricart i el patrimoni industrial de Barcelona, de Salvador Clarós i Ferret, a  l’ Speakers’ Corner Espai l’Assemblea, a Barcelona, la seu de CCOO de Catalunya, Via Laietana 16, soterrani.

Es tracta d’una crònica del procés que involucrà agents socials, polítics i econòmics per redefinir el projecte, i convida a reflexionar sobre les contradiccions dels protagonistes, el conflicte social i el model de desenvolupament urbà.

La transformació urbanística del llevant nord de Barcelona, iniciada amb els Jocs Olímpics del 1992, va representar una amenaça per al patrimoni industrial del districte de Sant Martí. En aquell moment Can Ricart, la fàbrica més representativa del Poblenou, va esdevenir el principal escenari de les lluites en què es debatia un futur urbà amb canvis i continuïtats. En una etapa dominada pel neoliberalisme i coincidint amb la bombolla immobiliària, la reconversió del sòl industrial a través del Pla 22@ va començar a devorar el paisatge de fàbriques que tenien un segle i mig d’història, alhora que els governs es van proposar de promoure noves oportunitats productives d’acord amb les innovacions afavorides per l’onada tecnològica del segle XXI.

Hi intervindran l’autor, Salvador Clarós i Ferret, i Joan Roca, director del Museu d’Història de Barcelona.

Cartell

Invitació