La Lola fa 100 anys

El proper dijous 29 de juny, a les 19 h, tindrà lloc un acte d'homenatge a "la Lola" amb motiu dels seus 100 anys, al Centre Moral i Cultural del Poblenou (c. Pujades, 176, de Barcelona).

La Sra. Dolores González Nicolás, coneguda pel barri del Poblenou com "la Lola", va néixer el 18 de juny del 1917, a El Puntal, pedania d’Espinardo, actualment barri de Múrcia. La seva vida al llarg dels 100 anys és un recull de la història d’Espanya. De petita va treballar la terra i va passar gana per l’explotació dels terratinents a Múrcia, i des de nena va estar servint; la seva família, compromesa amb la República, va patir penes de mort; el seu marit va estar a les presons franquistes. Fins els anys 50 va viure al Camp de la Bota i casa seva sempre va ser un refugi pels membres del partit comunista i de CCOO en la clandestinitat.

Quan el 2001 hi va haver la tancada d’immigrants a l’església del Sagrat Cor, "la Lola" els va portar menjar, en tenia cura d’una manera especial, fins i tot els va facilitar allotjament. El seu paper va ser cabdal en el procés d’integració d’aquells nous veïns i va fer d’àvia dels seus fills i dels de les parelles joves que més endavant es van instal·lar al barri.

Forma part de l’Associació Catalana d’Expresos Polítics del Franquisme, està afiliada al PCC, i és sòcia de l’AV del Poblenou.

Cartell

Per saber més sobre la Lola

29/06/2017