Recordant Cipriano García

Foto La Fundació Cipriano García - CCOO de Catalunya, amb el suport de l’Ajuntament de Castelldefels, ha organitzat l’acte “Recordant Cipriano García”, que tindrà lloc a Castelldefels el proper dia 20 de novembre del 2017, a les 18 hores, al temps que inaugurarà l’exposició “Cipriano García. Els valors de la dignitat obrera”, que recull la trajectòria vital de Cipriano García lligada als valors de compromís per la millora de les condicions de vida i de treball de la classe treballadora.

Aquest any fa 25 anys que CCOO de Catalunya va fundar la Fundació Arxiu Històric de CCOO, el 1995, arran de la mort de l’històric dirigent sindical i polític Cipriano García, la Fundació va passar a denominar-se Fundació Cipriano Garcia.

El 2017 és també el 90è aniversari del seu naixement, i per això pretenem donar a conèixer a les noves generacions la figura de Cipriano García (Manzanares, Ciudad Real, 1927 - Castelldefels, Barcelona, 1995) –emigrant a Catalunya i lluitador a Comissions Obreres i al PSUC fins al final dels seus dies–, per reivindicar el seu nom i les seves idees per generar un debat que faci reflexionar sobre la societat que pretenem i la que estem construint.

Intervindran en l'acte: Maria Miranda, alcaldessa de Castelldefels, Candela López, primera tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Castelldefels, Andreu Mayayo, catedràtic d’història de la Universitat de Barcelona, i Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya.

Presentarà l’acte Josep M. Romero, secretari general de la Unió Intercomarcal de Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia.

Invitació

Galeria de fotografies