25è Aniversari de la Fundació Cipriano García - CCOO de Catalunya

La llibertat sindical: "Ahir, la seva conquesta; avui, la seva extensió. 1977 -2017"

Foto En el marc de la celebració del 25è Aniversari de la Fundació Cipriano García -CCOO de Catalunya, hem organitzat una jornada sobre la llibertat sindical: "Ahir, la seva conquesta; avui, la seva extensió.1977-2017".

Ara fa 40 anys que es va aprovar la Llei 19/1977 de llibertat sindical que va representar la legalització de les organitzacions sindicals, en un període que va representar el trànsit d'un règim dictatorial a un sistema democràtic i que es va consagrar la Constitució de 1978 com un dret fonamental i que avui, amb les polítiques neoliberals s'intenta limitar.

La jornada tindrà lloc el propers 12 i 13 de desembre a la seu de CCOO de Catalunya.

El dimarts, 12 de desembre, a les 18 h,tindrà lloc l'acte d’inauguració de l’exposició “Passat i present de la llibertat sindical i els drets humans” amb la intervenció de Rosa Sans, directora de la Fundació Cipriano García al vestíbul de CCOO de Catalunya i després, a les 18.30 h, es realitzarà un diàleg sobre "La llibertat d’expressió i lluita obrera. El dret a la informació davant la dictadura i a la Transició" entre  Alfons Labrador, president de la Fundació Cipriano García, i Esther Cases, directora del documental El Pilar. Imatges clandestines de CCOO. Ho modera: Montse Ros, portaveu i secretària d’Organització i Comunicació de CCOO de Catalunya, a l'Espai L'Assemblea.

Aquests actes són oberts

El dimecres, 13 de desembre, a les 9 htindà lloc un debat sobre "La defensa de la llibertat sindical avui", que comptarà amb les intervencions de : Joaquin Pérez Rey, professor de dret del treball i de la Seguretat Social de la Universidad de Castilla - La Mancha; Alejandra Ortega, consellera tècnica de CCOO per a l’OIT, i Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya. Ho presenta: Dolors Llobet, secretària d’Afiliació, Estudis i Coordinació dels Òrgans de Direcció de CCOO de Catalunya, a la Sala d’actes del Sindicat.

Per participar en aquest acte és imprescindible confirmar l'assistència.

Aquesta Jornada ha estat organitzada amb el suport del Memorial Democràtic

Galeria de fotografies

Veure el video del dialeg:  "La llibertat d’expressió i lluita obrera. El dret a la informació davant la dictadura i a la Transició" entre  Alfons Labrador, president de la Fundació Cipriano García, i Esther Cases, directora del documental El Pilar. Imatges clandestines de CCOO

Veure el video del debat: "La defensa de la llibertat sindical avui", que comptarà amb les intervencions de : Joaquin Pérez Rey, professor de dret del treball i de la Seguretat Social de la Universidad de Castilla - La Mancha; Alejandra Ortega, consellera tècnica de CCOO per a l’OIT, i Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya