Les esquerres al sud d'Europa. 1968 -1982. Debat + cinefòrum

El 19 d’abril tindrà lloc una taula rodona, prenent com a punt de partida el llibre En el laberinto. Las izquierdas del sur de Europa (1968-1982) (Ed. Comares, 2018), on s’analitzarà les interpretacions de les trajectòries de les formacions polítiques d’esquerra als diferents països del sud d’Europa durant els anys 70 del segle XX.

El programa tancarà amb la projecció del documental "Spagna '68", d'Helena Lumbreras (28', 1968), seguida de debat. Rodada en secret entre Madrid i Barcelona, la pel·lícula dibuixa la situació política d'Espanya el 1968, a través de les anàlisis i testimonis dels protagonistes de la lluita antifranquista: les comissions dels treballadors, el moviment estudiantil, els sacerdots i els treballadors.

Participen
Mariona Petit, delegada del SDEUB de la Facultat de Ciències el curs 67/68; Joan Antoni González Serret, productor de cinema;
Andreu Mayayo i Javier Tébar (editors).

L'acte es celebrarà a partir de les 18 h., a l'Aula Ramon i Cajal de l'edifici històric de la Universitat de Barcelona, Gran Via de les Corts Catalanes, 585.

Programa co-organitzat per l’Observatori Europeu de Memòries (EUROM) de la Fundació Solidaritat UB, i la Fundació Cipriano García - CCOO de Catalunya, amb la col·laboració de l' Ateneu Memòria Popular i del Archivio Audiovisivo del Movimento Operaio e Democratico.

Aforament limitat. Inscripcions gratuïtes mitjançant formulari.

Galeria de fotografies

10/04/2018