Presentació del llibre 'Vides truncades. Repressió, víctimes i impunitat a Catalunya (1964-1980)', de David Ballester Muñoz

El proper 18 d’abril, a les 19 h, tindrà lloc al Museu d’Història de Catalunya, plaça de Pau Vila 3, de Barcelona la presentació del llibre Vides truncades. Repressió, víctimes i impunitat a Catalunya (1964-1980), de David Ballester Muñoz.

Es  tracta d’un estudi sobre vint víctimes mortals de la violència institucional i parainstitucional, entre les quals es troben dos militants de CCOO, durant les darreries del Franquisme i la Transició. Els casos tractats responen a diverses tipologies: morts per la repressió policial en manifestacions, per l’ús i l'abús de les armes de foc per part de policies, per tortures i maltractaments soferts en dependències de l’Estat, o bé per actuacions de l’extrema dreta.

Hi intervindran Javier Tébar, professor d’història contemporània de la UAB i director de l’Arxiu Històric de CCOO de Catalunya; Manel Risques, professor d’història contemporània de la UB, i David Ballester, professor d’història contemporània de la UAB i autor del llibre.

Invitació

12/04/2018