Maig de la Cultura i el Treball

Presentació del llibre El oficio de resistir. Miradas de la izquierda en Andalucía durante los años sesenta

En el marc del Maig de la Cultura i el Treball, el proper dilluns 7 de maig, a les 18 hores tindrà lloc la presentació del llibre El oficio de resistir. Miradas de la izquierda en Andalucía durante los años sesenta de Javier Aristu.

Aquest assaig descriu i analitza les activitats intel·lectuals, sindicals i universitàries que es van desenvolupar a la dècada dels seixanta a Andalusia desde una posició antifranquista. Estudia el paper que alguns varen jugar en l'elaboració d'una "teoria social sobre Andalusia" i l'actuació d'altres que inventaren una "pràctica social" que va ser decisiva perquè la reivindicació de la democràcia anés guanyant terreny. Analitza el paper que la immigració andalusa i d'altres regions va jugar en la lluita política i sindical de Catalunya.

Intervenen en l'acte: Javier Aristu, autor del llibre, José Luis López Bulla, secretari general de CCOO de Catalunya (1976-1995), Nuria López, secretària general de CCOO d’Andalusia i Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya

La presentació tindrà lloc a l' Espai l’Assemblea de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16, soterrani, Barcelona)

Invitació

Galeria de fotografies i video de les intervencions