Era membre del Consell Assessor de l'Arxiu Històric de CCOO de Catalunya i president del Jurat del Premi Àngel Rozas a la recerca en ciències socials per a investigadors i investigadores novells

CCOO de Catalunya lamenta la pèrdua del gran historiador i gran amic, Josep Fontana

Foto A l’edat de 86 anys, avui ens ha deixat el gran historiador Josep Fontana. CCOO de Catalunya lamenta especialment la seva mort ja que era un gran col•laborador i gran amic del sindicat. Fontana era membre del Consell Assessor de l’Arxiu Històric de CCOO de Catalunya i president del Jurat del Premi Àngel Rozas a la recerca en ciències socials per a investigadors i investigadores novells que organitza la Fundació Cipriano Garcia de CCOO de Catalunya.

CCOO de Catalunya considera una gran pèrdua la de Josep Fontana, figura que ha aportat a la nostra societat un valuós llegat intel•lectual per comprendre la realitat que ens envolta i donar-nos les eines per transformar-la en una societat més justa i equitativa. Fontana ha estat un gran referent que ha destacat pel seu compromís amb la defensa de la democràcia i la justícia social, el seu sentit crític i la seva independència. Ell ens va dir que "el futur serà de la raó com a resultat del treball i la lluita de tots plegats".

Fontana ha participat en molts actes i esdeveniments organitzats per CCOO de Catalunya. Molt recordada és la seva intervenció en la inauguració de l’exposició del 50 aniversari del sindicat al Museu d’Història de Catalunya l’any 2014. Aquesta organització tenia una gran estimació per Josep Fontana i en aquest sentit, l’any 2011 li va fer un acte de reconeixement a la seva trajectòria cívica i professional.

28/08/2018