80è aniversari del comiat a les Brigades Internacionals

El 28 d’octubre del 1938, ara fa 80 anys, a Barcelona es feia una gran manifestació per acompanyar i acomiadar de manera emocionada els milers de voluntaris de la llibertat que amb les Brigades Internacionals havien vingut a defensar la II República i havien d’abandonar Espanya obligats per l’acord signat per diverses nacions, inclòs el Govern republicà espanyol.

Aquest octubre del 2018, volem recordar com cal el 80è aniversari del comiat de les Brigades Internacionals, promogut per l'Amical de les Brigades Internacionals de Catalunya.

Estan programats una sèrie d’actes per commemorar els fets i per tenir l’ocasió per donar a conèixer, encara més, la gesta d’aquelles dones i homes amb els quals sempre restarem agermanats pel combat comú. Tal com deia Milton Wolff, el brigadista nord-americà de la Brigada Lincoln: “No em doneu les gràcies per haver vingut a lluitar, us les haig de donar jo, per haver-me permès lluitar amb vosaltres.”

Programa actes

28/10/2018