Aprobada en el 4.º Encuentro Estatal de Colectivos de Memoria Histórica y de Víctimas del Franquismo

Adhesió de la Fundació Cipriano García a la carta pública "40 años de Constitución, 40 años de impunidad"

Foto La Fundació Cipriano García s'ha adherit a la carta pública "40 años de Constitución, 40 años de impunidad", aprovada en el 4.º Encuentro Estatal de Colectivos de Memoria Histórica y de Víctimas del Franquismo, que va tenir lloc el passat 24 de novembre a Madrid.

Aquesta carta, que es presentarà al Congrés de Diputats el proper dimecres 5 de desembre, fa una crida a tots els diputats i senadors, als partits polítics amb representació parlamentària i al Govern d'Espanya perquè, en aquesta legislatura, es convoqui sense dilacions, un ple extraordinari en el qual s'acordi posar fi a la impunitat del franquisme. i també la ratificació de la Convenció sobre la imprescriptibilitat dels crims de guerra i dels crims de lesa humanitat.

També es demana que es tramiti i aprovi una llei de reconeixement i protecció integral a les víctimes del franquisme que reconegui les víctimes del franquisme i del nazisme com a víctimes de delictes de lesa humanitat,  i es garanteixin, en conseqüència, els principis consagrats pel dret internacional de veritat, justícia, reparació i garanties de no repetició, i deixar sense efecte tota aquella legislació que impedeixi el seu compliment efectiu.

Carta amb entitats

03/12/2018