Organitzat per les federacions de pensionistes de la CGT, CGIL i CCOO

Col.loqui Internacional contra el feixisme al Memorial de Rivesaltes

Foto La Fundació Cipriano García va participar al Col·loqui Internacional contra el feixisme, amb sindicalistes francesos, italians i espanyols entorn el tema "La xenofòbia arma de divisió de la classe obrera" al Memorial de Rivesaltes el dies 5 i 6 de desembre.

Davant l'augment de les idees d'extrema dreta, els sindicalistes europeus de les federacions de pensionistes de la CGT, CGIL i CCOO  han organitzat aquest col.loqui per tal de sensibilitzar a les joves generacions.

La vicepresidenta de la Lliga dels drets humans, Dominique Nogueres analitza el decret sobre internament dels indesitjables estrangers promulgat el 1938 per parlar de la xenofòbia ahir i avui.

L'historiador Georges Sentis explicar les accions dels sindicats del sud de França per contrarestar la pujada del feixisme en els anys 30 i per col.laborar amb els antifranquistes espanyols fins a la mort de Franco. El politicòleg Dominique Sistach va analitzar la instrumentalització que fa l'extrema dreta de la xenofòbia.

05/12/2018