Resistència cinematogràfica. Filmmakers clandestins (1960-1978)

Documental 'El Pilar'. Imatges clandestines.

El dijous 23 de maig tindrà lloc la projecció del documental El Pilar, dirigit per Esther Cases, per tal de donar a conèixer unes fonts audiovisuals que avui ja formen part del patrimoni històric col·lectiu i retre homenatge al cinema de resistència política filmat.

“Fiestas del Pilar” era el nom de l’etiqueta que identificava una llauna conservada al laboratori de Fotofilm durant els anys setanta. En realitat es tractava d’un títol fals, inventat per tal de protegir el que contenia: un film clandestí. No era la única, n’hi havia moltes més. Gairebé cinquanta anys després, alguns dels seus autors expliquen les històries d’aquestes pel·lícules de contingut polític.

Aquestes pel·lícules clandestines ara formen part de la col·lecció documental de Comissions Obreres de Catalunya, gràcies a la Fundació de l’Arxiu Històric de l’Institut del Cinema Català (ICC), que les ha preservat fins als nostres dies.

La projecció tindrà lloc a les 20 h a la sala Chomón de la Filmoteca de Catalunya (plaça Salvador Seguí, 1-9, 08001 Barcelona).

Presentació i taula rodona posterior a càrrec d’Esther Cases i Joan A. González.

Cartell

Invitació

Col·laboren, entre d’altres, la Filmoteca de Catalunya, la Fundació Cipriano García - CCOO de Catalunya i el Museu d’Art Contemporani de Barcelona.

23/05/2019