Servei d'Informació i Documentació Jurídica

Butlletí d'Actualitat Jurídica i Sindical del CERES i del Gabinet Tècnic Jurídic de CCOO Catalunya (núm. 56)

Foto Butlletí 56

En aquest número presentem una nova secció laudes d'eleccions sindicals on comentarem i donarem accés a laudes d'especial rellevància. També hi estan incloses les seccions habituals: activitat del Gabinet Jurídic, estudis jurídics i sindicals, jurisprudència i enllaços.

Les 3es Jornades Jurídiques de Dret Laboral i Sindical de CCOO de Catalunya, que es celebraran el 7 i 8 de novembre, a la seu central del sindicat, encapçalen el Butlletí.

La secció laudes presenta un comentari sobre la legitimitat dels sindicats per promoure eleccions sindicals en el centre de treball.

La secció estudis jurídics i sindicals aborda qüestions com els sistemes de registre de la jornada laboral, el dret a la desconnexió digital, els plans d'igualtat a la llum del RDL 6/2019 (comentari d'Ignasi Beltran), la cadena de subministrament d'El Corte Inglés a Bulgària i Romania, i els convenis col·lectius de sector aplicables a la contractació pública (guia del Consell de Relacions Laborals de Catalunya). Menció especial mereix Juan N. García-Nieto, a qui, en el 25è aniversari de la seva mort, volem retre homenatge.

La secció jurisprudència inclou comentaris de Jesús Martínez (sobre integritat moral en les relacions laborals), Adrián Todolí (riders com a falsos autònoms) i Gratiela Moraru (perillositat del treball de les "kellys").

A la secció enllaços hem afegit la nova edició de la revista Perspectiva, de la Federació de Serveis a la Ciutadania.

11/10/2019