La Fundació Cipriano García - CCOO de Catalunya participa en l'homenatge als republicans espanyols combatents a França

Homenatge als republicans espanyols combatents a França

La Fundació Cipriano García - CCOO de Catalunya va participar, el passat 28 de setembre, com a convidada a l’homenatge als republicans espanyols combatents a França. Aquest homenatge es va realitzar en el marc dels actes del 3r Festival de Cinema Social que es va dur a terme a Narbona, del 26 al 28 de setembre del 2019.

En el marc d’aquest festival de cinema es va fer un reconeixement als lluitadors republicans, que van arribar a la regió d’Aude durant la retirada, i que mai van deixar les armes. Aquests lluitadors van participar en la victòria contra el nazisme a França i es van reagrupar dins de la Unió Nacional Espanyola, i van participar en l’operació de reconquista d’Espanya, fins al 1945. La seva associació va ser prohibida a França el 1950, fins a la mort de Franco, el 1975.

Els actes d’homenatge es van emmarcar per recordar aquests lluitadors de la llibertat, amb motiu del 75è aniversari de l’Alliberament i del 80è aniversari de la Retirada. Com a representant de la Fundació Cipriano García - CCOO de Catalunya, hi va participar Quim Fornés, que va recordar aquells republicans.

veure arxiu

16/10/2019